Het einde is in zicht - Reisverslag uit Tokio, Japan van Dorian Nieuwenhof - WaarBenJij.nu Het einde is in zicht - Reisverslag uit Tokio, Japan van Dorian Nieuwenhof - WaarBenJij.nu

Het einde is in zicht

Door: Dorian

Blijf op de hoogte en volg Dorian

26 Juni 2009 | Japan, Tokio

Ik begin maar even met te zeggen dat ik eindelijk wat meer foto's heb geupload(zo'n 30 erbij)dus ga ze maar mooi bekijken.

Ook voor mij zijn nu de tentamens voorbij en allemaal met goed resultaat! Nu alleen eind zomervakantie wetenschapsfilosofie tentamen herkansen(waaah eerste her sinds ik deze studie ben begonnen >.<).

Vandaag was de laatste lesdag en we moesten allemaal een presentatie geven(ja in het Japans)en het schoolhoofd kwam ook kijken, dus ik was nogal zenuwachtig...maar het ging wel ok. We hadden deze week ook nog een toneelstukje in elkaar geflanst. Een aangepaste versie van het klassieke verhaal Kaguya Hime. Orginele verhaal: een oude man vind een klein meisje in bamboe, ze groeit op, wordt mooi, mannen willen met d'r trouwen, ze geeft ze opdrachten om onmogelijken schatten te vinden, ze falen, Kaguya blijkt van de maan te komen, ze gaat terug naar de maan.
Ons verhaal: Kaguya is Nederlands en woont al een tijdje bij een gastgezin in Japan. De lokale Yakuza baas wil de mooie Kaguya graag als hostess in zijn bar, Kaguya geeft als eis Hollandse lekkernijen, de zonen van de Yakuza baas moeten die gaan zoeken, ze falen, mensen uit Nederland komen Kaguya terug naar Nederland brengen.
Het was erg grappig en de jongens hadden een excuus om zonnebrillen te dragen en wat knoopjes van hun blousen open te doen(de een wat meer knoopjes dan de ander xD).
Als afsluiter hebben we onze twee leraressen van wat cadeautjes voorzien.

Afgelope maandag ben ik met Diana, Michelle en Ho-Ling naar de bioscoop geweest en mensen die denken dat Japanners hun emoties niet tonen moeten eens naar de film. Ik zat in een zaal vol huilende emotionele Japanners, waaronder een volwassen man die zijn zakdoek tegen z'n met tranen bedekte gezicht hield.

Ik heb deze week ook m'n eerste doos vol gekochte spullen naar het postkantoor gesleept(ik heb zoveel gekocht, echt niet normaal!). (M'n Godzilla met Mothra-larf figure is zoooo vet en m'n panda knuffel ook!)Vanwege hoge verzendkosten gaat het per boot, dus heb ik nog 1 a 2 maanden om m'n kamer in Nederland op te ruimen voor alle zooi die ik heb gekocht, haha.

De laatste week is nu zo'n beetje aangebroken(6 Juli vliegen we weer terug). Aan de ene kant is de tijd heel snel gegaan maar aan de andere kant ook weer niet. Ik zal Japan zeker wel missen, maar ik vindt het ook niet erg om weer terug te gaan.

Ik zou zeggen, wil je een foto van een springende/zwevende dolfijn met grote lol zien en ander leuks, ga dan even naar: http://picasaweb.google.com/Fenneki/TokyoJapan2009?authkey=Gv1sRgCO-pm6Cnp5_u7AE#

Dat was het.

  • 26 Juni 2009 - 15:04

    Emma:

    Hahah klinkt lache, dat toneelstuk. Leuk bedacht. XD

    Jaa ik had dat ook heel erg met Noorwegen, dat het dan lijkt alsof het snel is gegaan maar tegelijkertijd ook niet.. apart is dat.

    Nou ik hoop dat je nog een hele fijne laatste week hebt en alvast een goede terugreis! En dan zie ik je ergens binnenkort wel een keer om flink bij te kletsen I hope! :>

    Liefs

  • 27 Juni 2009 - 13:01

    Kevin:

    Hoi!
    Goed gedaan hoor. De pilot is een succes geweest! En nu heb je even tijd om Tokyo echt te gaan verkennen.. maar waarschijnlijk ken je 'm al best goed nu, of niet! Dat toneelstuk klinkt echt grappig, ik wil het ook zien >.<
    Yay Mothra!

  • 29 Juni 2009 - 08:03

    Evita:

    haha dat is pas een leuk toneelstuk!

    Naar welke film zijn jullie dan geweest dat het zo'n tranentrekker was?

    Fijn reis terug en geniet van je laatste week^^

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Eerste keer Japan

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2009

Het zit erop

26 Juni 2009

Het einde is in zicht

12 Juni 2009

Nissan, Nikko, Kikkoman e.d.

24 Mei 2009

Update

10 Mei 2009

Geen Gackt, wel muggen.
Dorian

Actief sinds 07 Dec. 2008
Verslag gelezen: 549
Totaal aantal bezoekers 62609

Voorgaande reizen:

06 April 2009 - 06 Juli 2009

Eerste keer Japan

Landen bezocht: