Nissan, Nikko, Kikkoman e.d. - Reisverslag uit Tokio, Japan van Dorian Nieuwenhof - WaarBenJij.nu Nissan, Nikko, Kikkoman e.d. - Reisverslag uit Tokio, Japan van Dorian Nieuwenhof - WaarBenJij.nu

Nissan, Nikko, Kikkoman e.d.

Door: Dorian

Blijf op de hoogte en volg Dorian

12 Juni 2009 | Japan, Tokio

Nou nou, het is alweer een tijdje geleden! Ik dacht een week of 2 geleden: laat ik maar weer een update maken, nou dat doe ik zo dadelijk wel...tja.

Ondertussen heb ik dus een Nissan fabriek van binnen gezien (we hebben een mini auto gekregen: de Nissan GT-R.). We mochten in de fabriek zelf geen foto's delen en ben ik vergeten van de showroom foto's te maken, dus dat kan ik niet via beelden met jullie delen.

Maaaar dat Klassiek Japans tentamen wat we dezelfde dag als Nissan hebben, heb ik dus wel mooi even kei hard geowned! Een 9,6!(eindcijfer 8,4)en dat voor een vak waar ik eigenlijk nooit meer mee wat mee te maken wil hebben, wat nu dus ook niet hoeft.

De afspraak met Kikkoman die gecancelled was heeft ondertussen al weer op een andere dag plaats gevonden trouwens. We kregen allemaal een flesje Kikkoman soya saus mee en we hebben vanille-ijs met soya saus geproeft! Eerst kregen we een filmpje te zien over het process van soya, tot ieders verbazing in het Nederlands. Later op de dag in een ander gebouw van Kikkoman kregen we een speech te zien van een Nederlander op een food forum of zo iets, en even dat jullie het weten: als je een kalkoen met een kalkoen laat paren, krijg je geen adelaar! Er was ook een jongeman, die volgens mij net nieuw in het bedrijf was en alle vervelende klusjes moest afhandelen, de hele tijd met een rood hoofd foto's aan het maken, haha. Arme man, met 25-30 graden in een pak rond lopen.

Dit hele kikkoman gebeuren was afgelope dinsdag, maar voor die tijd heb ik eigenlijk ook nog allemaal dingen gedaan.

De vrijdag na Nissan(dat is dus eeeh 2 weken geleden). Zijn ik en Michelle naar de Yasukuni Shrine geweest(komt nog wel eens in het nieuws). Het is een mooie shrine en ik heb veel foto's gemaakt, die ik dadelijk misschien nog wel ga uploaden (ik heb zoooo veel foto's nog...m'n kaartje van 2 GB is al meer dan vol). Helaas zijn de foto's die ik en Mies probeerde te maken van onszelf met de Shrine op de achtergrond, grandioos mislukt.

Die Zondag was het tijd voor een reisje buiten Tokyo. Ik ben samen met Luciano, Marit, Sarah en haar vriend Ramon naar Nikko geweest. Nikko staat bekent om een aantal tempels en om een prachtig meer en watervalleen een uur of wat met de bus verder op. Het regende de hele dag, maar dat mocht de pret niet drukken want hierdoor was heel Nikko in een mooie mist gehuld. De tempels waren erg leuk om allemaal een keer te zien en we hebben ook de beroemde Nemuru Neko(slapende kat) bekeken. Zo wat een klein geniepig ding. Ik verwachte een standbeeld of iets dergelijks, maar het was een klein dingetje dat boven de deur hing. Natuurlijk heb ik er wel een souvernir van gekocht. Net als van de 'see no evil, hear no evil, say no evil' apen. Ook hier heb ik een gigantisch aantal foto's gemaakt, dus ik zal een selectie uploaden, als ik terug ben kan iedereen alle foto's komen bekijken, mocht men intresse hebben. Nikko was echt prachtig en ik vond het helemaal niet erg dat het regende en mistig was! Hoewel ik het meer niet heb kunnen zien, gaf de mist en de vele vissers in het meer een mooie sfeer.

Vorige week zondag hebben we een les in furoshiki gehad(neem een doek, vouw en knoop en maak er leuke dingen mee). Zoals verwacht was ik hier erg niet goed in. Verder heb ik die dag de halve Kiddy Land in Harajuku leeg gekocht en Michelle de andere helft. Maar ja, zo'n kruik in de vorm van een kat heb je toch ook nodig? Ik heb ook een t-shirt gekocht met een panda, en op de achterkant de achterkant van de panda met een zacht staartje <3

Vandaag was het eindelijk tijd voor de Tokyo Tower. Het is een soort wit/oranje versie van de eifeltoren. Maar waar de eifeltoren in Parijs boven vele gebouwen uitsteekt, ziet de Tokyo Tower er toch een beetje zielig uit omringt door alle hoge gebouwen van Tokyo. Het is toch wel mooi om over Tokyo uit te kijken en te zien hoe vol het allemaal staat.

Oh ja, ik heb ook een mini aardbeving gevoeld!(en misschien vandaag ook eentje, maar dat weet ik niet zeker eigenlijk).

Volgende week vrijdag: Teksten 2 tentamens, conversatie tentamen en een schrijftentamen en de maandag erop kanji tentamen. Pffff

Ik zal vandaag beginnen met foto's uploaden van van alles en nog wat.
(http://picasaweb.google.com/Fenneki/TokyoJapan2009?authkey=Gv1sRgCO-pm6Cnp5_u7AE#)

Berichtjes op m'n blog of foto's zijn zeer gewaardeerd trouwens! Dan weet ik dat ik het niet voor jan met de korte achternaam aan het schrijven ben. ^.~

Groetjes!

  • 12 Juni 2009 - 21:48

    Hier Jan Met........:

    Hallo Dorian
    Zo te zien heb je het erg druk in Japan wat je allemaal niet doet petje af voor jouw ik heb de fotos bekeken in drukwekkend die fotos
    groetjes
    Jan Venema

  • 13 Juni 2009 - 08:38

    Emma:

    Wow wat supergaaf! Ik ben heel benieuwd naar meer foto's (heb er nu een paar gezien van de Yasukuni Shrine). :D

    Ik was sowieso al van plan om ooit een keer naar Japan te gaan, en na al deze foto's en verhalen enzo is dat alleen maar sterker geworden haha.

    Heel heel heel veel succes met je tentamens (wow dat klinkt echt druk.. alles wat je moet doen @_@) !! En ik kijk al wel een beetje uit naar je terugkomst hihi mis je wel een beetje hoor, en dan wil ik ofc alle verhalen horen enzo! Nog veel plezier daar! :D

    Liefs

  • 13 Juni 2009 - 11:55

    Kevin:

    Hmm cool, nooit gehoord van furoshiki.. is het een soort origami met textiel of zo? XD
    Wow, ik had nooit gedacht dat Tokyo Tower er zielig uit zou zien... uit anime en zo kreeg ik altijd het beeld dat het in een soort park stond met veel bomen en dat de andere gebouwen niet zo erg te zien waren van beneden gezien.
    Nog succes met je tentamens hè! Own ze even net zo hard als klassiek ;D

  • 15 Juni 2009 - 11:44

    Evita:

    Gefeliciteerd met je goede cijfer!
    Nikko klinkt echt super *noteert voor eigen reis*
    Die foto van die miko is ook echt helemaal awesome, a real one! <3
    Nog maar 21 dagen en dan is het al weer afgelopen, dat is sel gegaan zeg.

  • 17 Juni 2009 - 09:36

    Lieke:

    Succes met de tentamens! Klinkt heftig, maar het komt vast wel goed.

    Wanneer komen jullie eigenlijk terug naar Nederland?

  • 21 Juni 2009 - 19:42

    Mama Van Kevin:

    Hee hoi Dorian
    Wat een leuke dingen doe jij daar toch.Blijf maar lekker genieten want zoiets maak je niet elke dag mee.
    Nog twee weken en dan ben je er al weer.
    Groetjes en nog heel veel plezier, meisje.

  • 24 Juni 2009 - 08:10

    Ank:

    wat schrijf je leuk!
    Bijzondere ervarinbgen allemaal en met een voortreffelijk studieresultaat.
    Wel een erg late reactie van mij maar je moet maar denken beter laat dan nooit. Tot spoedig ziens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Eerste keer Japan

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2009

Het zit erop

26 Juni 2009

Het einde is in zicht

12 Juni 2009

Nissan, Nikko, Kikkoman e.d.

24 Mei 2009

Update

10 Mei 2009

Geen Gackt, wel muggen.
Dorian

Actief sinds 07 Dec. 2008
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 62686

Voorgaande reizen:

06 April 2009 - 06 Juli 2009

Eerste keer Japan

Landen bezocht: