First Contact - Reisverslag uit Tokio, Japan van Dorian Nieuwenhof - WaarBenJij.nu First Contact - Reisverslag uit Tokio, Japan van Dorian Nieuwenhof - WaarBenJij.nu

First Contact

Door: Dorian

Blijf op de hoogte en volg Dorian

08 April 2009 | Japan, Tokio

Mijn eerste, en ondertussen ook bijna tweede, dag in Japan zijn alweer voorbij. Ik zal even een samenvatting geven van de reis en dergelijke.

Eerst was er afscheid op schiphol en ik kon er niks aan doen maar ik moest natuurlijk huilen. Maar ik moest toch echt naar het vliegtuig en ben uiteindelijk met een huilgezicht (niet erg charmant) richting vliegtuig gegaan.

Behalve de weinig beenruimte en het feit dat High School Musical 3 getoont werd heb ik weinig aan te merken over de vlucht. Het eten was lekker en op het moment dat ik dacht "hmm ik heb zin in
ijs" kwam er een stewardes langs met ijs. Handig.

Nadat we waren geland moesten we door de buitenlanderscheck (inclusies foto, wat erg fijn is als je al 24 uur op bent), bagage ophalen, en opzoek naar Meneer Remmelink van het Japan Nederland Instituut. Die hadden we snel gevonden en konden we verder naar het busje dat onze koffers naar de weekly mansion(onze verblijfplaats) zou brengen. Toen moesten we redelijke tijd reizen in een trein(de skyliner) waar de stoelen een rondje konden draaiten. We kregen informatie en moesten naar het gemeentehuisdinges om formulieren in te vullen voor onze alien registration card. Toen eindelijk naar de weekly mansion.

De kamers zijn niet heel groot, maar wel voorzien van alles (hoewel ik geloof dat mijn wc lekt...). Verder heb ik die dag even door de buurt hier gelopen, ontbijt gekocht voor de volgende dag(ze doen hier niet aan bruin brood) en samen met Michelle en Benjamin K.(we hebben er 2)ben ik Ramen gaan eten. Eerst werden we strak aangestaard door de ramen-man terwijl we aan het eten maken, maar hij gaf ons nog wel wat extra's. Daar gaan we nog een keertje terug.

Dag 2.
Ik was rond half 10 (japanse tijd avond)gaan slapen en dacht wel door te slapen tot een uur of 7, maar om 4 uur lag ik met open ogen in bed. Toch nog proberen te slapen en om half 7 opgestaan om weer richten Japan Nederland Instituut te gaan(voortaan JNI). Ik snap dat metro systeem nog niet helemaal, maar ik hoef in ieder geval niet telkens kaartjes te gaan kopen want ik heb net een handige pas gekocht, pasmo genaamd, waar je een bedrag op kan zetten.

Op het JNI kregen we informatie over verschillende dingen. Daarna hadden we de middag vrij. Ik ben toen met een aantal mensen naar het Yoyogi park gegaan om naar de Sakura te kijken(kersenbloesem). Het was super mooi en ik was erg blij dat ze nog in bloei stonden! Daarna zijn we ook nog naar de Meiji schrijn gelopen en daar even rondgelopen. Daarna waren onze voeten toch wel moe en besloten we boodschappen te gaan doen (ik heb nu 5 kilo rijst). We gingen terug lopen, pfff lopen. Omdat men honger had gingen we naar, jawel, de McDonalds. Ik had niet echt honger en heb een erg Japanse McFlurry genomen met de smaak groene thee/oreo. Apart, maar wel lekker. En groen.

Toen we terug kwamen was ik al van plan dit te gaan schrijven, maar ik moest nog even naar een winkel om lippenbalsem oid te kopen, want m'n lippen gingen dood. Ik heb nu een mooie 'watering lip' met hartjes erop. Ik, Michelle, Luciano en Marit besloten nog wat rond te lopen en hebben uiteindelijk hele leuke foto's gemaakt in een van de vele fotohokdingen die Japan rijk is.

Omdat ik toch wel erg moe ben en we morgen weer vroeg op moeten en ook nog eens een taaltentamen hebben ga ik zo maar slapen. Ik zal eerst nog proberen wat foto's aan dit bericht toe te voegen.

(!)Edit:Ik kan hier blijkbaar in totaal maar 10 foto' plaatsen, dus zal ik ergens anders alle foto's uploaden en dan hier de link plaatsen, maar niet nu want ik moet slapen (en over 7 uur alweer op)
Tot blogs!

  • 08 April 2009 - 14:08

    Diana:

    Yoyogi Gyoen was gaaf hea ;D

  • 08 April 2009 - 15:08

    Hank En Karin:

    Hoi Dorian,
    Fijn te weten dat je goed bent aangekomen en ja, je zult wel geradbraakt zijn na zo'n lange reis. We gaan je blog regelmatig volgen en we wensen je alvast heel veel succes en ook heel veel plezier.
    Groetjes en tot een volgende keer.
    Hank & Karin

  • 08 April 2009 - 15:28

    Pol En Anja:

    yo Door. veel vrij heb jij zeg!! klinkt als een snoepreisje. hahaha.
    de Mcflurry ziet er wel heeel ranzig uit.
    heb je blog als startpagina dus kijk er iedere dag op. Succes met je tentamen(of dat is al geweest...whatever)
    tot later. we lezen je!

  • 08 April 2009 - 16:52

    Chamilla:

    Ok dat van de flurry is echt wel apart.
    Gelukkig is de vlucht goed verlopen.
    Succes met je toets.(toi toi toi)

  • 08 April 2009 - 20:09

    Mama:

    Hoi Dorian
    Zo jij hebt al weer heel veel gezien in die twee dagen en wat een mooie foto's.
    Dorian hou je goed en heel veel plezier hoor.
    groetjes mama

  • 08 April 2009 - 20:31

    Jan:

    He Dorian
    Fijn dat je goed bent aangekomen en een mooie site dat waarbenjij.nu nu kan ik alles wat je doet volgen tot de volgende bericht
    tot Laters..........doeii

  • 08 April 2009 - 20:47

    Kevin:

    Hmmm, ijs krijgen als je aan ijs denkt.. klinkt als 'mind control' of zo :P was er niet toevallig een "I scream for Icecream" liedje of zo op de radio/iets dergelijks op de TV? :P
    Ronddraaistoelen in de trein! Veeet! Wie was de eerste die er achter kwam? Of waren er mensen die er al bekend mee waren? Had Ramen-man nog nooit buitenlanders gezien.. of vroeg hij zich af of hij beter in z'n kast kon gaan zoeken voor vork en mes?
    Ik wil ook hanami doen! Lijkt me echt een bijzondere ervaring. Nice! Hadden ze bij de Mc trouwens geen Natto McFlurry? *gakkari*
    Hoop snel weer wat van je te horen en lezen. En ik wil meer foto's zien! Versla de stereotypische vakantie foto neem Japanner! Je uitzicht is trouwens epic!

  • 09 April 2009 - 17:54

    Sabine:

    Heey Door,

    Mooie foto's van die bloesem. veel gezien al!
    Die MC flurry is echt te vet! :P

    Nog heel veel plezier blijf je volgen!

    Xx

  • 10 April 2009 - 13:24

    Mama Van Kevin:

    Hoi Dorian
    Hoe gaat het met jou daar in dat verre weg land?
    Fijne paasdagen ik weet niet of dat ook in Japan word gevierd.Veel plezier.

  • 11 April 2009 - 13:44

    Oma En Opa Peters:

    Hoi Dorian,
    leuk dat we je zo iets kunnen laten weten.We hebben net, bij Hank en Karin,je foto's bekeken en je verhaal gelezen. het ziet er daar prachtig uit met al die bloesem. verder hopen wij dat je er veel plezier hebt en erg veel leert. veel liefs, groetjes en heel veel succes met je studie.
    wij proberen je te volgen.
    oma en opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Eerste keer Japan

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2009

Het zit erop

26 Juni 2009

Het einde is in zicht

12 Juni 2009

Nissan, Nikko, Kikkoman e.d.

24 Mei 2009

Update

10 Mei 2009

Geen Gackt, wel muggen.
Dorian

Actief sinds 07 Dec. 2008
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 62789

Voorgaande reizen:

06 April 2009 - 06 Juli 2009

Eerste keer Japan

Landen bezocht: