Het einde der aarde, karaoke en aardbevingtraining - Reisverslag uit Tokio, Japan van Dorian Nieuwenhof - WaarBenJij.nu Het einde der aarde, karaoke en aardbevingtraining - Reisverslag uit Tokio, Japan van Dorian Nieuwenhof - WaarBenJij.nu

Het einde der aarde, karaoke en aardbevingtraining

Door: Dorian

Blijf op de hoogte en volg Dorian

11 April 2009 | Japan, Tokio

Ik probeer deze blog zo chronologisch mogelijk te maken, maar ik ben de vorige keer nog vergeten te vertellen over het einde der aarde.
Toen we Woensdag uit het Yoyogi park kwamen kregen we foldertjes in onze handen geduwd van een vrouwtje en een mannetje. Het verhaal van het einde staat in een van die foldertjes, nou kan het best zo zijn dat er dingen die in de Bijbel voorspeld zijn uit zijn gekomen, maar verhalen over de anti-christ die super-computer-robots gaat maken...
een quote: 'an image of himself which will probably be an amazing super-computer-robot'
Juist ja...
De dag erna, Donderdag dus, kwamen in Ueno park ook een mooi figuur tegen. Hij begon tegen ons groepje te praten over dat wij(ik vermoed westerlingen) zo hypocriet zijn want we noemen de Japanners 'colored people'maar, dat zijn we eigenlijk zelf(ik heb een Japanner nog nooit een colored genoemd, maar ok). Wij met onze blonde haren en blauwe ogen, zo zei hij terwijl hij naar Ho-ling wees met z'n zwarte haar en donkere ogen, zijn maar niks. Oh en blijkbaar zijn we ook tropische vissen.
...
Vrijdag was het tijd om even naar Harajuku te gaan (ik en Michelle moesten immers naar de Johnny's shop). Daarna ook nog ff naar Shibuya geweest en in een winkel een awesome limited edition DVD gekocht, waar toen ik later thuis kwam geen DVD bleek in te zitten. Maar dat heb ik al opgelost.

Vrijdagavond was het Karaoke tijd! Onderweg zijn we wel Jimmy kwijt geraakt...het was een beetje een home alone moment. In de trein:'hey, waar is Jimmy'. Sorry Jimmy!
Karaoke is trouwens wel zooo leuk om te doen, het moet in Nederland meer komen! Het was wel bloedheet in ons kamertje en de ramen besloegen helemaal.

Vandaag, zaterdag, moesten we naar een soort van rampencentrum(het was de brandweer geloof ik)om te leren wat te doen bij aardbevingen, brand en gigantische regenbuien. Na een filmpje met wel erg dramatische muziek en 3D -effecten moesten we het ook allemaal zelf ervaren. Ik heb vandaag brand op een scherm geblust, ben in een regenpak ondergegooid door zoveel water dat ik bijna dacht dat ik een zwembad over me heen kreeg en heb ik met een kussen op m'n hoofd onder een tafel een aarbevingsimulatie meegemaakt.

Morgen staat Akihabara op het programma en Maandag beginnen de lessen. Aaaaaah!

M'n voeten doen pijn sinds ik hier ben...

  • 11 April 2009 - 15:41

    Mama Van Kevin:

    Hoi Dorian
    Zo je hebt al weer aardig wat mee gemaakt vond je het niet eng.
    Je zegt dat je zere voeten hebt,heb jij wel goede schoenen aan dan?
    Zo nog 86 dagen en dan ben jij er weer.
    Groetjes

  • 11 April 2009 - 19:55

    Kevin:

    Super-computer-robot? w
    Then we must summon godzilla and fight them!
    Of moeten we toch maar gaan voor Arnold Schwarzenegger?
    Goed om te horen dat de DVD terecht is.. heeft de winkel medewerker wel netjes zijn excuses aangeboden?
    En is Jimmy al weer terecht?
    Vond je de rampen-training leuk? Zijn er foto's van?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Eerste keer Japan

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2009

Het zit erop

26 Juni 2009

Het einde is in zicht

12 Juni 2009

Nissan, Nikko, Kikkoman e.d.

24 Mei 2009

Update

10 Mei 2009

Geen Gackt, wel muggen.
Dorian

Actief sinds 07 Dec. 2008
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 62783

Voorgaande reizen:

06 April 2009 - 06 Juli 2009

Eerste keer Japan

Landen bezocht: