Eerste lesweek - Reisverslag uit Tokio, Japan van Dorian Nieuwenhof - WaarBenJij.nu Eerste lesweek - Reisverslag uit Tokio, Japan van Dorian Nieuwenhof - WaarBenJij.nu

Eerste lesweek

Door: Dorian

Blijf op de hoogte en volg Dorian

18 April 2009 | Japan, Tokio

Nog even Zondag Akihabara. Ik geloof dat ik het stopwoordje 'awesome' heb overgenomen van Benji...in ieder geval vorige week Zondag want in vele winkels gevuld met figures kwam het woord meerdere malen uit m'n mond. Ik heb ondertussen al 4 figures op m'n kamer staan(waarvan geen een duur was, eentje was echt 1/3 van de prijs in Nederland *happy*). Ik heb ook de gehele Death Note manga series al, haha (ook deze was omgerekend maar zo'n 8 euro).

Maar goed, na de eerste paar dagen van Tokyo bekijken begonnen Maandag de taallessen. Ik werd er een beetje depressief van omdat het zo snel ging en ik me erg misplaatst voelde. Toen ik ook nog eens kreeg te horen dat ik die taaltoets niet zo goed had gedaan zakte mijn humeur nog meer naar beneden. Ook sloeg de heimwee even gigantisch toe(eigenlijk vooral naar Kevin <3). Door de week heen ging het beter en snap ik er meer van. Het is wel ontzettend druk! Ik sta elke dag om half 7 op (wat ik totaal niet gewend ben), sta een tijd in een overvolle trein. Dat vind ik trouwens niet zo heel erg, ik doe gewoon met de Japanners mee en val half in slaap. Dan tot half 1 les, 2 keer in de week ook nog Material Culture, weer in de trein en dan huiswerk maken.

Ik moet nog wat langer wennen denk ik, vooral aan de taallessen. Ook aan het feit dat ze hier geen normaal bruin brood hebben! Alles is zo zoet, echt niet normaal. Ik had vandaag iets gekocht waar granen opstonden en er semi-bruin uitzag, maar het was weer ontzettend zoet. Ik had laatst ook een drankje dat volgens mij gewoon een vloeibare lolly was. Wat trouwens ook vervelend is, is dat hier nergens prullenbakken staan. Echt nergens.(nou ja in m'n kamer, maar ok).

Vandaag ga ik met m'n presentatie-groepje van Material Culture fieldwork doen voor onze presentatie van aanstaande Dinsdag over department stores.

Veel boeiende foto's heb ik deze week niet gemaakt, omdat ik weinig tot geen tijd had om iets leuks te doen (hoewel de uitleg van Nick over een broodje gezond en een volkoren bol tijdens de les wel erg leuk was).

de mazzel

  • 18 April 2009 - 08:34

    Kevin:

    Hey!
    Nou, dat was de eerste lesweek. Nu even lekker genieten van je weekend he! "Waarom is alles in Japan zoet" zou misschien een leuke onderzoeksvraag zijn! Ik heb het stereotype dat alles in Japan een beetje neutraal of zoutig smaakt en ben denk ik niet de enige met dat gevoel.
    Ik heb ook een beetje heimwee.. ik mis je!

  • 18 April 2009 - 12:42

    Mama Van Kevin:

    Hoi Dorian
    Ja jou eerste les week het zal wel een heel andere leefstijl wezen daar maar je moet maar zo denken dat heb ik weer mee gemaakt want er zullen toch ook nog wel leuke dingen gebeuren daar.
    Over 79 dagen ben je weer terug even de tanden op elkaar houden Dorian,ik wens je veel sterkte en ook veel plezier.
    Groetjes en veel liefs.

  • 18 April 2009 - 13:48

    Chamilla:

    Dat van het bruin brood is wel balen. Ben er zelf ook heel erg fan van.
    Maak je druk om de taaltoets. Je hebt drie maanden om jezelf te verbeteren.
    Wanneer je terug komt spreek je vloeiender Japans dan gemiddeld 90% hier.
    Sterkte

  • 20 April 2009 - 20:29

    Sabine:

    Heej,

    kan me heel goed voorstellen dat je heimwee had, is ook niet niks! ik hoop dat het allemaal beter wordt en dat je nog een super tijd gaat hebben, maar dat weet ik wel zeker!

    Kus


  • 20 April 2009 - 20:29

    Sabine:

    Heej,

    kan me heel goed voorstellen dat je heimwee had, is ook niet niks! ik hoop dat het allemaal beter wordt en dat je nog een super tijd gaat hebben, maar dat weet ik wel zeker!

    Kus


  • 21 April 2009 - 12:18

    Emma:

    Wow wel echt gaaf allemaal. Haha ik had gisteren je bericht gelezen hier, en ik heb over je gedroomd. XD Ik had gedroomd dat ik je kwam opzoeken daar, en zelfs iets over zoet bruinbrood.

    Riiiight. :D Veel plezier en succes en en hug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Eerste keer Japan

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2009

Het zit erop

26 Juni 2009

Het einde is in zicht

12 Juni 2009

Nissan, Nikko, Kikkoman e.d.

24 Mei 2009

Update

10 Mei 2009

Geen Gackt, wel muggen.
Dorian

Actief sinds 07 Dec. 2008
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 62791

Voorgaande reizen:

06 April 2009 - 06 Juli 2009

Eerste keer Japan

Landen bezocht: